Tutaonana hivi karibuni

24-03-2020

Na 2 afgeschafte vluchten, ben ik via een andere vliegtuigmaatschappij toch op het vliegtuig geraakt richting België. Dit was wel met een dubbel gevoel hoor! Ergens was ik blij om mijn familie en vrienden 'terug te zien', maar langs de andere kant was ik veel liever gebleven.

Ik heb echt het gevoel dat er een leeg gat in mijn lichaam zit. Iets wat niet volledig is kunnen afsluiten door één of andere storing. Ik heb mezelf voorgenomen ooit terug te keren naar Tanzania en mijn hoofdstuk op mijn manier af te kunnen sluiten.

Daarom zeg ik niet 'kwaheri' (vaarwel) tegen de Monduli Valley School maar wel 'tutaonana hivi karibuni' (tot binnenkort). De taal, de bevolking, de cultuur... Het is echt fantastisch om dit allemaal meegemaakt te hebben. Ik ben ongelofelijk fier op mezelf dat ik dit heb aangedurfd. Ik heb op een korte tijd zoveel bijgeleerd over Monduli 😊 Dingen die ik nooit wil en zal vergeten.

Als ik terugblik naar mijn buitenlandse stage, zal dit zeker positief zijn. Het voelt aan alsof het coronavirus een groot deel van mijn ervaring afgenomen heeft. MAAR!!!!! Deze dief heeft niet alles kunnen stelen. De herinneringen, de momenten, de gezichten, de tijden van vreugde en verdriet... Ik neem ze allemaal mee in mijn rugzak en ik zorg ervoor dat ze goed bewaakt worden. Daarom wil ik nogmaals iedereen bedanken die mij op welke manier dan ook gesteund heeft! Dankzij jullie heb ik dit fantastische avontuur kunnen beleven.

Nu moet ik voor 14 dagen in quarantaine verblijven op mijn kamer. Het leven staat hier echt stil! Dit is zo verwarrend voor mij. Ik hoopte op een hele fijne en warme terugkomst... Haha, fout gedacht. Ik hoopte dat alles op een normale manier zou verlopen maar in tegendeel. Ik heb geen liefdevolle knuffel kunnen ontvangen, nog steeds mijn vriend niet kunnen zien, mijn buurvrouw nog geen verhalen kunnen vertellen...Het enige aan wat ik nu kan denken is:

  • "Hoe is het met de kinderen in Tanzania?"
  • "Zou er iemand besmet zijn?"
  • "Wat als ik was gebleven?"
  • "Geraak ik ooit nog terug?"
Ik neem bewust geen afscheid! Ik voel dat ik ooit deze reis zal afmaken 😊 

"Tanzania, nakupenda"

Daan Blykers - België
Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin