Kesho marafiki wangu wanakuja 

23-02-2020
Na 2 weken alleen te hebben geleefd, zal ik nu vergezeld worden door Lore, Céline, Yentl en Jenne 😊
Na 2 weken alleen te hebben geleefd, zal ik nu vergezeld worden door Lore, Céline, Yentl en Jenne 😊
De berg die we nu afstappen :) Is moeilijker dan het lijkt hoor!
De berg die we nu afstappen :) Is moeilijker dan het lijkt hoor!

Elke ochtend sta ik om 5u50 op in de ochtend. Veel mensen zullen denken dat ik dit niet zou gekund hebben... KLOPT! Ik ben dit echt niet gewoon! Dit leven is echt aanpassen, maar ik geniet er echt van. De mensen zijn hier zo lief! Je kan het je niet inbeelden hoe graag ik hier ben 😊

Om 6u40 vertrek ik en stap ik een hele steile berg af.  Al snel hoor ik langs verschillende kanten "Djambo! Mambo?". Ik vind het zo fijn hoe vriendelijk en gastvrij de mensen zijn. Ik heb trouwens al een aantal vrienden gemaakt hier in Tanzania. 'Vrienden' in het Kiswahili is 'Marafiki'. Dit heb ik geleerd van één van mijn buren Mohammed. Hij heeft mij tot nu toe het meeste Kiswahili geleerd. Toen ik hem vertelde dat mijn vrienden morgen zouden toekomen was hij ongelofelijk gelukkig. Hij dacht namelijk dat ik hier helemaal alleen ging blijven. "Kesho marafiki wangu wanakuja" = "Morgen komen mijn vrienden" zei ik.

Elke ochtend wachten er verschillende kinderen op mij om mee te stappen naar school. Deze kinderen zitten zelf niet eens op de Monduli Valley School. Zij leren mij ook wat Kiswahili en ik aan hen Engels. Ik weet niet of ik hun naam juist schrijf maar hier zijn ze 😊

- Famuel 

- Johan ( Een meisje van 12 jaar. Zij woont op 5 minuutjes wandelen)

- Marcelina (woont op 5 minuutjes wandelen)

- Jodan

- Paulo

- Eden

- Eyelisha 

- Andrew (woont letterlijk naast ons)

Dit zijn Marcelina en Andrew :)
Dit zijn Marcelina en Andrew :)


Het zijn echte schatten! Ze hebben mij de eerste week geholpen mijn weg te vinden naar de school. Zo wil ik ook nog eens vermelden dat die kinderen ook elke dag die berg op moeten stappen! 2 km berg op...

Dan is er nog Rose! Aan haar kennen jullie ondertussen al een beetje. Echt een fantastische vrouw. Haar Engels is ongelofelijk goed ten opzichte van al de andere leerkrachten. Zij is de accountant van de Monduli Valley School. Ze vraagt mij geregeld via whatsapp of alles goed gaat! ðŸ˜Š

Dan is er Teacher Mozes. Elke ochtend komt hij mij begroeten met een grote glimlach en vraagt hij hoe het mij gaat. Hij gaf mij wat info over de politieke debatten die hier zijn in Tanzania. Dankzij hem heb ik hun handboek mogen lenen over de politieke geschiedenis, de overheid enzo.

Daan Blykers - België
Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin