Is het coronavirus in Tanzania?

16-03-2020

Dag iedereen! Wij zijn allemaal op de hoogte van het coronavirus in België. Ik heb ondertussen de Belgische ambassade al gecontacteerd en mij aangemeld op TravellersOnline (Buitenlandse reizen). Ook de school houdt ons goed op de hoogte! Wij krijgen veel advies en hulp vanuit Odisee!

Of het coronavirus al in Tanzania is? Wel... In Tanzania zijn er momenteel nog geen coronapatiënten. Dit is een grote opluchting voor mij! We horen wel via de lokale radiozenders dat er misschien een coronapatiënt zou zijn in Kilimanjaro en in Dar es Salaam. Alleen is dit niet zeker! Hoe ik het hoor, blijkt het dat Tanzania (nog) niet over de middelen beschikt om de mensen op corona te testen. Ergens is dit niet zo geruststellend, maar langs de andere kant brengt dit toch een veilig gevoel bij mij naar boven. "Geen nieuws is goed nieuws" denk ik dan 😊

We horen van andere studenten, die op buitenlandse stage zijn, dat ze toch een vroegere vlucht naar België moesten nemen. Dit wanneer er besmetting is maar ook wanneer er geen besmetting is! Dit brengt bij mij toch wel angst naar boven... Er komen zoveel vragen naar boven.

"Ik ben momenteel toch veiliger in Tanzania dan in België? Wat voor zorgen kan ik meer krijgen in België dan in Tanzania? Waarom zijn er bij onze buurlanden wel al besmettingen en hier nog niet? Hoe zit het dan met mijn stage hier in Monduli? Wat dan met mijn stage in België? Ik moet nog zoveel materialen halen..."

  • Zoals jullie kunnen zien, zitten wij toch wel met wat vragen! Gelukkig zoekt de hogeschool naar oplossingen 😊

Vanuit de overheid geven ze wel het advies om fysiek contact te vermijden. Hier wordt wel heel flexibel mee omgegaan. De mensen groeten elkaar nog vaak met de hand. De kleuters springen geregeld nog in mijn armen. Dan vraag ik mij wel af of zij weten wat er rondom zich aan het gebeuren is...

Vandaag hebben we al een gesprek gehad met Mnr. Loti om wat meer informatie te vragen rond het coronavirus. Hij geeft aan dat er inderdaad nog geen coronavirus aanwezig is in Tanzania. Hij zegt dat we vooral goed onze handen moeten wassen en fysiek contact inderdaad moeten vermijden (in het mogelijke). Hij is er zich van bewust dat wij onze zorgen hebben. Hij zegt wel dat het kan zijn dat ze de vluchten vanuit Tanzania naar Europa afgelast of uitgesteld kunnen worden.

Zo zijn jullie een beetje op de hoogte en hebben jullie een idee hoe het hier met mij gaat! Hier zijn niet echt aanpassingen en het dagelijkse leven blijft hier gewoon doorgaan 😊 Ik heb eveneens niet echt schrik om het coronavirus hier te verkrijgen, dus echte zorgen heb ik niet!

Groetjes Daan Blykers
xxx

Daan Blykers - België
Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin